Jak powinien wyglądać prawidłowy sen? Jak go regulować? Może inaczej, jak dobrze spać? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, a wszystko jest spowodowane aktywnością zawodową i brakiem biologicznej regulacji snu. Bardzo często zmuszamy się do zarywania nocek i innych patologicznych sytuacji. Jak się tego pozbyć?

Prawidłowy sen to podstawa zdrowego trybu życia. Musimy pamiętać o tym, żeby zawsze chodzić spać o zbliżonej porze, wstawać też o zbliżonych porach. Dla przykładu podam, że kładąc się spać o 22 róbmy to codziennie. Gdy wstajemy o 7 rano musimy wstać zawsze o 7 rano. Nie ma innego wyjścia. Rozregulowanie cyklu snu jest bardzo nieprzyjemne. Dlatego odradzam odsypania tygodnia w weekendy.

Kolejnym punktem prawidłowego snu jest odpowiednia dla pory roku pościel i poduszki. Wyobraźmy sobie, że zimą śpimy w cienkiej i ?zimnej? pościeli, a latem odwrotnie w grubej i nieprzewiewnej pościeli. Nie jest to sprawą przyjemną. Jeszcze taka jedna rada, w łóżku powinniśmy tylko spać. No ewentualnie można uprawiać seks, ale o tym nie ma co się rozpisywać.

Słowem podsumowania dodam, że wiele osób popełnia podstawowy błąd z wyżej wspomnianym odsypaniem nieprzespanych godzin w weekendy. Dlaczego tego nie robić? Możesz spać nawet 14 godzin, a i tak będziesz niewyspany. Każdy człowiek potrzebuje innej dawki snu, jednym wystarcza 7 godzin innym 9. Jednak nie przekraczajmy tych 9 godzin, bo to i tak nam nie polepszy jakości snu i komfortu z tej formy odpoczynku.

Dodaj komentarz